Design Day

Två elever håller upp en 3D modell av ett hus i ett klassrum, svartvitt.

Vårens stora designutställning och modevisning

Vi är stolta över våra elever och deras kreativa förmåga. På Designgymnasiet Sickla har vi haft vår Design Day i över 8 år där vi bjudit in vänner, familj och intresserade elever till en kväll full av inspiration.

Design Day på Designgymnasiet Sickla sprudlar av kreativitet och skapande. Eventet är öppet för både allmänheten och till de som är intresserade av att börja hos oss. Våra elever ställer ut sina gymnasiearbeten inom textil-, mode-, inredning- och modedesign. Vi håller också en mycket uppskattad modevisning där eleverna får visa upp sina kollektioner.

Under denna dag kan man förutom att titta på våra elevers fantastiska arbeten, träffa våra fina elever och personal där du kan ställa dina frågor om skolan och våra utbildningar. Vår SYV finns också på plats för att svara på dina frågor.

Design Day 2024

19/4 kl 16-20

Elever berättar

Se fler elevintervjuer

Besök oss

Du upplever oss allra bäst på plats. Anmäl dig till Öppet hus eller boka in dig till Designelev för en dag för att lära känna oss bättre. Varmt välkommen!