Design Talks

Person tittar mot kameran och lutar sig mot egengjord träpall, svartvitt.

Lär dig av branschen

Design-, produktutvecklings- och arkitektbranschen är spännande områden med många nischer och oändliga möjligheter. Att förbereda våra designelever för arbetslivet och ge dem en utbildning som speglar branschen är något vi arbetar med dagligen och därför bjuder vi också in branschen till klassrummet. Det kallar vi Design Talks.

Design Talks är gästspel, föreläsningar och workshops med designers, formgivare, studenter och andra verksamma inom branscherna. Det betyder att du som elev får reell insyn i branschen, får ta lärdom av verksamma och kan skapa kontakter redan under gymnasietiden.

Lärare hjälper elever i ett klassrum.
  • Det finns idag så många fantastiskt bra utbildningar och kreativa arbeten och olika vägar att ta sig dit. Det vill vi visa våra elever!

Lena Bergström Lärare

Vill du hålla Design Talk?

Vi skapar gärna nya kontakter! Om du eller ditt företag är intresserade av att hålla ett Design Talk är du varmt välkommen att kontakta oss.

Här finns vi!

Idag har vi fem skolor där du kan följa just din designdröm. Gå vidare till skolan närmast dig för att läsa mer om den.