3D rendering av en kreativ arbetsyta.

Designgymnasiet Göteborg flyttar till nya lokaler i augusti 2023

Designgymnasiet Göteborg flyttar till nya lokaler på Fjärde långgatan 42 i augusti 2023. Lokalerna håller på att renoveras av fastighetsägaren Platzer och kommer stå klara till skolstarten!

Designgymnasiet kommer ha sina lokaler vid Masthuggstorget/Fjärde Långgatan. Området är beläget nära konstgallerier, caféer och restauranger mitt i centrala Göteborg.

“Det ska bli så roligt att få fortsätta vår resa med Designgymnasiet i Göteborg! Nu får vi nya lokaler, fler klasser och ytterligare entusiastiska medarbetare som kommer att vara med och utveckla vår skola med härliga sköna miljöer! Skolan har också ett bra läge för dig som pendlar med hållplatser som Järntorget, Prinsgatan och Masthuggstorget. Jag ser redan fram emot nytt läsår och nya kreativa designers som utvecklas!”, säger Lena Hermansson, rektor på Designgymnasiet Göteborg.

Flytten innebär att Designgymnasiet kommer att kunna välkomna ytterligare 96 elever från och med hösten. Skolan kommer även att inredas i Designgymnasiets inredningskoncept vilket präglas av kreativitet och skapande. I lokalerna kommer det finnas en matsal, klassrum och kreativ yta.

Se alla nyheter